MySQL error /home/jacob/domains/loggy.nl/public_html/logs/layout.php on line 83
   '1713523160',
   '18.219.224.103',
   'hoogies-/'

Incorrect integer value: '' for column `jacob_weblog`.`online`.`userid` at row 1
URL: /
IP: 18.219.224.103
UserAgent: Mozilla/5.0 AppleWebKit/537.36 (KHTML, like Gecko; compatible; ClaudeBot/1.0; +claudebot@anthropic.com)

Post:
Array

GET:
Array
    [gebruikersnaam] => hoogies

Sorry, there was an error, we are notified of the issue and will be resolved as soon as possible
Loggy! Reisverslag vakantie 2014-Hoogies - Home

Hoogies

Woensdag 22 juli. Vertrek uit Tordesillas

Het is vannacht gelukkig droog gebleven en dus kunnen we de tent droog inpakken. Om 07.00 uur ben ik klaar wakker en begin met het dagelijks ritueel. Wandeling naar het toilet, fris snoetje halen en normaliter een stokbroodje halen, maar daar is het nog iets te vroeg voor. Ik begin alvast de spullen in te pakken, terwijl de rest langzaam ontwaakt. Om 10.10 uur is alles opgeruimd, broodje gegeten, vouwwagen en de auto ingepakt.
Ons plan is naar de campjng in Hasparren te rijden en dan morgen nig een dagje zee bij Anglet mee te pikken.
De rit verliep voorspoedig. Onderweg 1 accident, maar daarvoor hebben we niet stil gestaan. Het weer werd onderweg steeds slechter. De bergen waren verdwenen achter de wolken. Om 16.15 uur kwamen we aan in Hasparren. Bij het inrijden van de camping vroeg ik me af of dit de camping wel was. Het gras stond meters hoog. Het sanitaitgebouw was overwoekerd door bosjes en struiken. Helaas net als een aantal jaren was de camping alweer dicht gegaan. We besloten door te rijden naar St Pee sur Nivelle. Hier hadden we het vorige jaar gestaan en dat was ons prima bevallen. Na een half uurtje slingeren in de auto kwamen we aan in St Pee. De eigenaar herkende ons nog. Wel leuk. Omdat het zo hard regende hebben we de vouwwagen op ons plekje gezet en zijn we eerst boodschappen gaan doen. In de winkel nog gewacht tot het droog zou worden, maar helaas. In de miezerregen de vouwwagen en voortent opgezet. Het werd niet meer droog helaas. Hopelijk is het morgen beter!

12:22:58 23 Juli 2015 Permanente link Reacties (1)

Dinsdag 21 juli

Vakantie vieren met z'n viertjes. Het is zoiets waardevols. Het doet me regelmatig denken aan de vakanties met mijn ouders en broer. Mooie tijden. Als kind besef je dat niet. Maar als jezelf kinderen hebt destemeer. Ik heb goede en leuke herinneringen aan deze vakanties. Ik vind het ook leuk om met mijn kinderen naar die plekken te gaan waar ik met hen kwam.
Na ons ontbijtje zijn Jan en Pascal gaan wandelen. Even naar het dorpje Tordesillas. Toine en ik bleven op de camping. 's Middags lekker naar het zwembad. Tot een uur of 18.00 uur. We wilden vanavond in Tordesillas gaan eten. Volgens Pascal zou het gaan onweren. En dus alles onweerbestendig opgeruimd.
Een korte wandeling naar Tordesillas. Op het mooie Plaza Mayor zijn allemaal eet en drinkgelegenheden. We wilden ergens anders zitten dan vorig jaar. Maar als je mry z'n vieren bent is de keuze best lastig. Uitei delijk zaten we aan een tafeltje. Maar al gauw bleek dat je hier alleen kon drinken. Dus weer opgestaan en maar naar dezelfde plek gelopen als borig jaar. Jan en Ingrid gingen voor het Menu del Dia (menu van de dag) en Toine en Pascal voor de tapas. De befdiende sprak en verstond alleen Spaans. Hetgeen niet echt een gemakkelijke conversatie bleek. Toen Ingrid vroeg naar het Menu del Dia..rende hij weg...Huh wat heb ik gezegd? Ah..hij kwam weer aanlopen met een pen en notitieblok. In het spaans vroeg hij wat Ingrid wilde, althans daar gingen we vanuit. Ingrid wilde graag vooraf gazpacho en kip. Pascal koos 3 gerechtjes. En toen was Jan aan de beurt..nou ja dat dachten we. In onverstaanbaar spaans begrepen we dat het too much was. Hoezo too much? Weet die man wel wat 3 grote mannen naar binnen werken? Vast geen grote jingens thuis. Maar goed..het kwam er op neer dat als we meer wilden, na deze gerechten bij konden bestellen. Een beetje verrast zaten we aan tafel. Onder tussen bleek maar weer eens dat de Spanjaarden enorme lawaai schoppers zijn. Nog erger dan Duitsers. En dat wil wat zeggen. Achter ons tafeltje stond een speelgoedapparaat. Zo'n auto met lampjes en wanneer je er een muntje ingooit, dan maakt dat ding een tering herrie. Om nog maar niet te spreken over dat vreselijke muziekje erbij. De muntjes waren gauw op. Helaas de muntjes in de kinderen niet. Een jongetje schreeuwde zo hard dat iedere gast aan tafel zich begon af te vragen van wie dat schreeuwende jochie was. Al gauw bleek dat zijn moeder op het terras aan de overkant zat. Zij had er dus geen last van. Ik weet niet hoe ADHD in het Spaans wordt geschreven, maar wat mij betreft All Days Heel Drukkos. Moiie zeg. Op den duur mijn kwaadste gezicht opgezet. Ook naar de vader die aankwam gelopen. Toen werd het beter.
Ons eten kwan op tafel. Lekker. Het was zelfs wat we besteld hadden. De volgende ronde dan maar. Pascal en Toine deden een bestelling. De spaanse bediende vond ons vreters volgens ons en zei iets als "to much". No calamaris. We snapten er niks van. Maar goed we kregen toch wat we bestelden. En uiteindelijk raakten we toch vol. Het begon te sputteren, de lucht werd donker. Zou het dan toch gaan onweren? Nadat Pascal om de rekening had gevraagd, in het spaans, het leverde hem zelfs een schouderklopje op, betaalden we en liepen richting de brug. De brug verbindt de camping met het dorp. Opeens allemaal flitsen, onweer...rennen over de brug..ja ook ik met mijn zere voet. Wonder boven wonder bleef het droog. Het onweer ging door. We zijn voor de tent gaan zitten. Theater voor de tent. Prachtig! Het koelde weinig af en dus weer een warme nacht.

00:41:28 23 Juli 2015 Permanente link Reacties (0)

Maandag 20 juli

De wekker gaat! 07.00 uur! Yeahhh we mogen Pascal ophalen. Aangezien Jan 's ochtends een uur nodig heeft om zijn rug op orde te krijgen staan we vroeg op. Gisteravond om 23.30 uur heeft Pascal zijn laatste teambespreking gehad. We mogen hem om 08.30 uur ophalen. Toine is helemaal uitgelaten. Eindelijk zijn broer weer bij ons. Om 08.00 uur stappen we in de auto. Jan heeft het idee dat hij kan rijden. De auto wordt gestart. Versnelling in de R. Spiegeltjes, linkerschouder...auwwww g...
Dat klinkt niet goed. Jan probeert toch te rijden. Hij rijdt naar de uitgang van de camping. Maar bij de slagboom gaat het niet meer. Hij kruipt/glijdt uit de auto. In plaats van op de camping te blijven "stapt" hij aan de andere kant weer in. Ingrid rijdt verder. De rit naar Valladolid is een .piece of cake. Toine smst Pascal dat we iets later aankomen. Eenmaal in Valladolid gaat het iets minder. De rotondes kun je buitenom nemen of door het midden. Of niet. Grrr. Rotonde gemist. Alle stoplichten op rood. En keren in een grote stad is niet mogelijk. Toine smst Pascal dat we nog iets later komen. Om 08.45 uur zijn we bij het hotel. Pascal staat al te wachten. Iedereen blij dat we weer compleet zijn.
Eerst maar naar de Carrefour. Even wat boodschapjes halen. Pascal is zijn humor nog niet verloren. Vanaf een hoogte van 1.50m en hoger staan keurig in rijtjes flesjes afwasmiddel. Pascal grijpt op een hoogte van meer dan 2 meter een flesje. Er ontstaat een leeg gat. Arme kleine spaanse winkelmedewerkers. Met Jan gaat het beter. We rijden naar de camping. Een broodje met pesto en tomaat gaat er wel in..Daarna zijn de jongens verdwenen. Zwembad, ping pongen.... Papa en mama doen de was. 4 wasmachines vol. Daarna ook lekker naar het zwembad. Het wordt een relaxte dag.
Helaas krijgen we wel een naar bericht van Ellis over haar moeder, de oma van Paula. Vanwege bloedingen moet ze naar het ziekenhuis. Volgens de dokter is het niet oké. Ze wordt waarschijnlijk volgende week donderdag geopereerd. Echt heel sneu. Zo ga je niet fijn met vakantie.
Ook krijgen we bericht van onze buurvrouw dat er tussen donderdag en maandag is ingebroken bij onze overleden buurman en een paar huizen verderop. Er is bij hem weinig waardevols meegenomen, omdat dat niet meer aanwezig was. Ik denk dat ons geluk is geweest dat Pascal die vrijdagavond en zaterdag thuis was en dat pap en mam zondag zijn gekomen. Rare gewaarwording.
Gisteravond de dag afgesloten met een lekker etentje bij het restaurant van de camping. Het was trouwens erg warm gisteravond. Om 23.00 uur was het nog 33 graden. Puf!

13:47:46 21 Juli 2015 Permanente link Reacties (0)

Zondag 19 juli

's Nachts koelt het hier lekker af! Dus er wordt door ons drietjes heerlijk geslapen. In Portugal vroegen we ons steeds af waarom we om 08.00 uur al klaar wakker waren. In Spanje zijn we tussen 08.30 uur en 09.00 uur wakker. Jullie enig idee? Precies een uur tijdsverschil. Zoals elke morgen haalt Ingrid een stokbroodje. En dan heerlijk ontbijten bij de tent. Zonnetje...relax! Aangezien Pascal om 11.00 uur tegen de Belgen moest spelen zaten we om 10.00 uur in de auto richting Valladolid. Het is een half uurtje rijden vanaf Tordesillas. Het mooiste van de finales is het begin met het volkslied. Kippenvelmomentjes! Traantjes in mijn ogen als ik voltrots mijn zoon achter de Nederlandse vlag het volkslied zie en hoor zingen. De handen op de schouders van de teamgenoten. Helaas verliezen ze ook deze wedstrijd. Wederom met uitslagen van 23-25. Zo sneu! Maar wat waren ze gegroeid. En op Pascal zijn we supertrots. Wat speelde hij goed. En dat zeggen niet alleen wij hoor! Na de wedstrijd Valladolid in. Pascal mogen we morgen halen. In Valladolid kon je prima wandelen. Het weer was goed en de gebouwen zijn prachtig. Tapas eten op een terrasje! Mmmm heerlijk. Helaas konden we onze auto niet weer vinden. Wij zijn wat dat betreft regelrechte rampzalige toeristen. Na diverse woordenwisselingen. Die kant op...nee die kant op...pfff mijn voet!!! Pffff Jan zijn rug!!! Uiteindelijk het geweldige idee van ondergetekende een plattegrond te kopen. Binnen een kwartier waren we bij de auto pffff. Helaas bleken alle winkels ook nog eens dicht te zijn. Gelukkig beschikt het kampwinkeltje over wat tomaten en ern blikje vis. Nig even heerlijk gezwommen en daarna ons kampvoedsel opgegeten. Smaakte overigens prima. Nog een weekje vakantie. Over een aantal dagen zien we Paula en haar familie. Maar gelukkig komt eerst Pascal ons een pasr dagen vergezellen. Toine is ook super blij daarmee.
00:03:54 20 Juli 2015 Permanente link Reacties (1)

Vrijdag 17 juli en Zaterdag18 juli

Het was gisteren een aangename bewolkte dag. Af en toe een zonnetje, maar vooral niet te warm. Het is een beetje saai voor jullie als weblog lezers, maar we genieten hier van onze vakantie door niets te doen. Boekje lezen, hangmatje liggen, eten etc. Alleen Jan is nog in staat om een beetje fanatiek te doen. Wandelingen van 2 tot 3 uur behoren tot de dagelijkse doe dingen. Gisteravond bij Pascal gekeken. Met meer ouders. Echt super spannend en leuk om naar te kijken. Ondanks dat Nederland meer punten behaalde won Spanje met 3-1, waarvan 2 swta met 24-26 en 1 set met 23-25.  De set die werd gewonnen werd 25-13. De jongens waren erg sneu. En dat is logisch. Hopelijk worden ze nog vijfde. Dan moeten ze vandaag en morgen winnen. De wedstrijd van gisteravond was om 21.20 uur afgelopen. Gelukkig konden we op de camping nog eten krijgen. Toine en ik hebben vanmiddag even gezwommen bij het zwembad. Ook de ligstoel lag prima. Het is hier al weer lekker warm. Het is nu bijna 15.45 uur. Om 16.00 uur richting Pascal. Hopen dat het in de sporthal.uit te houden is. Paula is vandaag vijfde geworden met meisjes onder 18 jaar in Mulhouse. Een knappe prestatie.
18:00:24 18 Juli 2015 Permanente link Reacties (1)

Donderdag 16 juli

Morgen een stukje hoor!
00:55:25 17 Juli 2015 Permanente link Reacties (0)

Woensdag 15 juli. Rustdag

Vandaag weinig gedaan. Althans Toine en ik. Heerlijk bij het zwembad gelegen en gezwommen. Jan heeft nog wel 2 uur gelopen. Pfff. Wat een moed. Vanmiddag de livestream Duitsland - Nederland gezien. Super spannend. Pascal in de basis. Helaas 3-2 verloren. Morgen tegenPortugal gaan ze winnen!  De voortent ingepakt en morgen richting Tordesillas. Zou het daar ook zo warm zijn?
00:38:23 16 Juli 2015 Permanente link Reacties (0)

Dinsdag 14 juli

Onze "gezellige" buurman vond het gisteravond grappig om om zijn eigen grappen te lachen. Nu heb ik niks tegen lachen, maar wel de manier waarop. En ook het tijdstip. Om 23.30 uur toch maar effe geroepen sssst stilte aub. Het hielp.
Vanmorgen richting Peso da Reguda gereden. Door mijn pijnlijke voet is ver lopen geen optie. Een alternatief...een boottochtje door de Douro vallei. Een uur rijden van de camping aangekomen in het plaatsje. Het was even zoeken naar de place to be! Eerst maar even afkoelen in de supermarkt. Mmm heerlijk. Het was zoooo warm. Na de boodschapjes richting de Douro. Adres even opgezocht op internet. Zowaar! We vonden direct een parkeerplek. Geen toerist te bekennen?! Er lagen 3 boten. We konden om 14.00 uur mee varen voor een tochtje van 50'. Het was 12.30 uur dus eerst maar even lunchen. Op een terrasje aan de Douro in de schaduw. 3' volgehouden. Volgende tafeltje. 2' vol gehouden. Toen naar binnen. Een uur volgehouden. Heerlijke hapjes gehad van kaas, worst en ham en brood. Tegen 14.00 uur naar de boot gelopen. We waren de enige 3. De boot zou pas gaan varen vanaf 4 pers. Dat beloofde niet veel goeds. Geen toerist te zien. Behalve die Gooische toeristen die vol gepropt met lekkerd van de lunch het grote cruiseschip af stapten en naar 3 bussen werden geleid. Gelukkig kwamen er uiteindelijk nog 2 toeristen onze kant op. Nog nooit zo blij met een toerist geweest. We konden vertrekken. Om eerlijk te zijn viel de tocht erg tegen. Maar het was wel lekker om op de boot te zitten. Naar de auto lopen was geen pretje. Het was wel 40 graden. In onze gedachten waren we al op de camping. Smullen van die heerlijke meloen, een koud biertje en effe een duik in het zwembad. In de auto werden we gefrituurd. Jeetje niet normaal zeg. Wat een hitte! De airco aan en gassen naar de camping. Al het hier boven genoemde uitgevoerd. Nu effe heerlijk buiten zitten. Lekker temperatuurtje. Gelukkig is Pascal ook veilig aangekomen in Valladolid. Altijd weer fijn om een berichtje te krijgen dat hij weer veilig is aangekomen. Pap en mam hebben weer liefdevol bij ons thuis gewerkt en op de katten gepast. Dankbaar met zulke lieve ouders!

00:46:32 15 Juli 2015 Permanente link Reacties (0)

Maandag 13 juli

Wakker worden van de toeter van de bakker. Dat betekent 08.00 uur! Snel de kleertjes aan en in de rij bij de caddy. De geur van verse broodjes is zo verrukkelijk! En dan lekker in de zon ontbijten. Gisteravond hadden we al besloten 's ochtends bij de camping te blijven. Jan ging voor een wandeling en Toine en ik voor het zwembad. Het water is heerlijk verfrissend en de zon brandt op je huid. De kokosolie wordt weldadig op onze huid gesmeerd. En wanneer je dan het zwembad in gaat, lijkt het alsof een olietanker is langs gevaren. Nou ja in mijn geval dan. Op een bepaald hebben we even genoeg gezonned. We lopen naar boven. Onze kuiten hebben het zwaar te verduren op deze camping. Eenmaal op ons plekje nuttigen we onze broodjes. Even later komt Jan met rood hoofd en bezweet lichaam de helling oplopen. Een mooie tocht, maar warm!!!
Omdat het zwemmen bij de rivier Tâmega ons goed was bevallen. Dus vertrekken we daar naartoe. Het is er (nog) lekker rustig. Pap en mam passen.op de katten en het huis. Een lekker gevoel. Pascal vertrekt morgen naar Spanje. Bijna zien we hem weer. Kunnen we ons op verheugen. Een warme dag is weer bijna voorbij. Nog even lekker buiten een kopje koffie drinken. Genieten!

00:11:37 14 Juli 2015 Permanente link Reacties (0)

Dag 8 zondag 12 juli

Heerlijk geslapen. Geen geknerp meer van een irritant matras. Onze buurtjes zijn gisteren vertrokken. Al snel was deze plaats weer ingevuld door een echtpaar met een caravan. Aardige mensen. Maar eigenlijk is iedereen hier wel aardig. Tuuttuut om 08.15 uur was obs bakkertje er weer. Heerlijke verse broodjes mmmm. Toine slaapt als gewoonlijk uit tot een uur of tien. Ach voor hem is het ook vakantie. Hij mist zijn broer wel hoor! Vraagt regelmatig wanneer we naar Pascal gaan. Hij wil eigenlijk wel een dag eerder naar Valladolid. Tegen 11.00 uur naar Quimarâes gereden. Ongeveer 45" van de camping. Een prachtige historische stad. Maar wandelen in de hitte is toch niet ons ding. Daarnaast heeft Ingrid nog steeds erg last van haar voet. Thuis een balk opgevallen. Maar gaat niet echt over. We hebben het kasteel bekeken. Hier kwam in 1107 Portugals eerste koning ter wereld. Een kapel waar koning Alfonso Henriques de koning van Portugal is gedoopt. Met een kabelbaan zijn we 1700m omhoog getrokken. Hoog op de berg " Montanha da Penha" effe rond gewandeld tussen enorme rotsen en nog enige historische gebouwen bekeken. Maar een op een gegeven moment was het tijd om te gaan. We wilden nog effe lekker bij de tent zitten. In Fafe boodschappen gedaan en om 17.30 uur weer bij de tent. Heerlijke tapashapjes gemaakt. Straks even overleggen wat we morgen gaan doen. X van ons

00:04:34 13 Juli 2015 Permanente link Reacties (1)